АвтоВАЗ представи фотографии и данни за хибридната Приора

Main April 8, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2115 views | no comments

Неотдавна флагманът на руския автопром показа електромобил, развит на базата на Калина. А сега демонстрира хибридна Приора, която ще бъде показана на широката публика по време на автосалона в Москва.

Отвън хибридната Приора се различава от стандартната по различния си боди-кит - прагове, радиаторна решетка, заден спойлер, предна и задна броня. Колата е ясно обозначена и с надписи Lada Priora Grand Hybrid, на предницата и Grand Hybrid на предните калници и капака на багажника. Вътре колата не се различава от стандартното изпълнение, но по-нататък от АвтоВАЗ обещават нови седалки.

Схемата, реализирана при Приора, се нарича от специалистите паралелен хибрид - при него в ускоряване електромоторът помага на бензиновия, а при спиране работи като генератор, зареждайки акумулаторите. Тази система не е толкова скъпа, като при смесените хибриди на Toyota, например, и не изисква акумулатори с повишен капацитет, които, естествено, са по-големи, тежки и скъпи.

При Приора Гранд Хибрид конкретно в системата са включени 1,6-литров бензинов двигател с мощност 98 к.с., 5-степенна механична предавателна кутия и монтиран между мотора и трансмисията 10-киловатов електромотор-генератор.

В стандартен режим системата работи, като тръгва на бензин, а електромоторът подпомага работата при по-яко натискане на газта. Предвидени са два режима на работа - Спорт или Екология. При първия бензиновият и електрическият двигатели работят съвместно, за по-експедитивно ускоряване, а при втория повече работи електромотора, за да се икономисва гориво. Цифрите за това са следните - в града хибридът използва 6 литра бензин на 100 км, докато на нормалната Приора за целта са нужни минимум 9,8 литра.

Приора Гранд Хибрид е и по-пъргава от стандартната машина - при маса от 1198 кг хибридът се ускорява до 100 км/ч 10 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. Аналогичните показатели при обикновената Приора са по-скромни - 1088 кг, 11,5 сек. и 183 км/ч.

Представителите на автозавода твърдят, че обслужването на хибридната версия няма да създаде проблеми - разположеният под пода на багажника никелметалхидриден акумулатор е с дълготрайност пълния живот на автомобила, а цената на сервизните прегледи ще е по-скъпа от тази за нормалната Приора със символичните 1-2%.

През ноември 2011-а дилърите ще получат първите машини, а цената ще бъде обявено малко преди това през септември по време на автосалона.

 
Keywords:   lada priora, toyota
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...