Вероятно сте чували за Euro NCAP, европейската организация, която троши коли в независими краштестове с едничката цел да оцени безопасността им по различни показатели. Всички автомобилни компании дават мило и драго, за да получат заветните пет звезди. Е, от 2016 г. специалистите по краштестове въвеждат нов принцип в оценяването на безопасността на компактните коли.
На първия етап градските мъници ще бъдат подлагани на изпит в базовото си ниво на обзавеждане. Ако тестваният автомобил получи по-малко от максималните пет звезди, моделът ще трябва да се явява на „поправителен“ втори краштест, но с по-богато обзавеждане, иначе казано – с повече системи за сигурност.
Каква е целта на това нововъведение? За да могат потенциалните купувачи да сравнят степента на безопасност на базовия модел с тази на по-добре оборудваната версия и да знаят струва ли си да бръкнат по-дълбоко в джобовете си. От друга страна, тези мерки биха накарали производителите да предложат по-високи базови нива за бюджетните модели.
Провеждането на краштестовете на два етапа ще позволи и по-обективна оценка на безопасността на малките автомобили спрямо по-големите, които като цяло са с по-богато базово обзавеждане.
От 2010 г. Euro NCAP въведе по-сериозни краштестове и завиши критериите си за оценка. От началото на следващата година най-висока оценка ще получават само автомобилите, които имат система за автоматично екстрено спиране.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!